Marokko

11 april 2019 - Plage Rouge, Marokko

Marokko is een heel mooi land. We hebben fossielen gezocht. Dat zijn bijvoorbeeld skeletten van dieren die heel lang geleden hebben geleefd, maar die je nog steeds kan vinden. Dit vond ik heel leuk. Er was ook een groot skelet van een dinosaurus. In Marokko is ook de woestijn; dit zijn hele hoge zandduinen waar je ook vanaf kan glijden. Vandaag hebben we onderweg ook nog iets heel bijzonders gezien. Er zaten geiten in de boom. Dat was in een argan boom. Dit is een speciale boom die alleen in Marokko voorkomt waar ze olie van maken om mee te koken.

We hebben gisteren weer jullie puzzel gemaakt met alle landen van Europa. Andersom is de puzzel ook heel mooi want dan kan ik alle tekeningen zien. Het is een goede tip om naar het smurfendorp te gaan; papa en mama zeggen dat we daar ook nog naar toe kunnen gaan.

IMG-20190401-WA0018IMG-20190411-WA0008IMG-20190411-WA000920190411_18472920190401_11114420190411_185154

1. Groep 3a:
    16 april 2019
    Lieve Joey,

We vinden de dino heel erg cool, maar we vonden hem ook wel heel erg hoog. Bijna iedereen in de klas denkt dat het een t-rex is. Ben je inmiddels al naar het smurfendorp geweest? In de woestijn zien we dat jij sporen hebt gemaakt, wij hebben vandaag geleerd bij taal wat dat is.

Hieronder komen een paar kinderen die graag wat willen vertellen over de afgelopen tijd bij ons in groep 3:
    Op vrijdag 12 april hebben wij de koningsspelen gehad. Wij deden een estafette tegen groep 3d en groep 3e. Helaas werden wij derde. Niet erg, wat meedoen is belangrijker dan winnen. (Fae'Lilly)

Op donderdag 18 april hebben wij het paasontbijt. Daarna gaan we spelen met ons speelgoed (Awisha en Joris) Safae heeft bedacht dat jij ook het paasontbijt kan meedoen in de camper.

Hamza is nu naar de NEO klas. Aan het eind van het schooljaar weten we of hij terug komt in onze klas of dat hij daar mag blijven.

Wat heb je al veel landen bezocht, wat is het volgende land waar jullie naartoe gaan? Denk je dat je een rode panda gaat zien vraagt Tobias?

We missen je nog steeds heel erg, we zien je weer in groep 4.
    Groetjes groep 3A.
    (We hebben de schoolfoto eindelijk gekregen, Juf Keyra stuurt hem naar jouw mama haar email).